Now showing items 5837-5854 of 5854

    • Xenofonte e a paideia do governante 

      Lima, Alessandra Carbonero (Universidade de São Paulo, 2012)
      Nossa investigação explora a possibilidade de o tema da paideia ser um eixo comum em torno do qual se articulam os textos de Xenofonte de Atenas, autor do século IV a.C. Julgamos que essa perspectiva se justifica em razão ...
    • XIII Jornadas de cooperación educativa con Iberoamérica sobre Inclusión Educativa 

      UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2017)
      La educación inclusiva constituye un eje fundamental del derecho a una educación de calidad para todos y todas. Los sistemas educativos y escuelas que son inclusivos permiten a todos los integrantes de las comunidades ...
    • ¿Y cómo estamos en escritura? : resultados de la prueba de expresión escrita Crecer 1996 

      McLauchlan de Arregui, Patricia (MECEP. Programa Especial Mejoramiento de la Calidad de la Educación Peruana, 2001-04)
      Contiene un primer análisis de los resultados de la prueba de expresión escrita contenida en la prueba “Crecer”. En ese sentido, se trata del informe de un experimento y una propuesta metodológica de evaluaciones a gran ...
    • Yatichiriru Yatichaña Aymara Aru Kamachi = Gramática pedagógica Aimara 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural; Corimayhua Carcari, Juana; Ucharico Cumurana, Nicolás; Vargas Cayo, Edgar; López Mamani, Federico; Ambilla Allca, Alfredo; Ayala Polloyqueri, Rita Nieves; Astete Barrientos, Néstor; Condori Coaquira, Gladys; Flores Cahuana, Yaned; Churayra Maquera, Brígida; Ramírez Pari, Julián; Huancapaza Alarcón, Gloria Inés; Ninajo Cabrera, Félix; Cutipa Vilca, Edgar; Huayhua Toque, Eduardo; Contreras, Alfonso; Colquehuanca Calli, Rubella; Soza Meléndez, Eder Wily; Escobar Lupaca, José; Ticona Alvina, Gerónimo; Cutipa Ccopacati, Remigio; Tacanahui Arias, Walther; Ponce Centeno, Delfín E.; Paxi Cruz, Eloy; Ventura Ordoñez, Renato; Huanchi Mamani, Cresencia Leticia; Suxo Yapuchura, Moisés; Sejje Mamani, Leoncio; Barrientos Quispe, Jaime; Carvajal Solís, Vidal; Huamancayo Curi, Edinson Ysrael; Sanga Calamullo, Edgar; Talancha de la Cruz, Martín (Ministerio de Educación, 2017-08)
      Esta gramática, al igual que el manual de escritura (que incluye las orientaciones para el uso del alfabeto), permite a los y las docentes de EIB conocer más su lengua originaria, tener a mano normas de escritura consensuadas ...
    • “Yo así cuando voy a otro pueblo, no sé el castellano, no puedo hablar con nadie, soy muda” : usos y actitudes hacia el castellano y las lenguas originarias en la escuela pública rural 

      Niños del Milenio (Niños del Milenio, 2012-04)
      En el año 2011 Niños del Milenio realizó una encuesta específica sobre los procesos educativos a una parte de su muestra de niños. Los niños indígenas que participaron en dicho estudio respondieron un cuestionario adicional ...
    • “Yo sé que va a ir más allá, va a continuar estudiando” : expectativas educativas de estudiantes, padres y docentes en zonas urbanas y rurales del Perú 

      Guerrero, Gabriela (GRADE, 2014)
      Utiliza información cualitativa proveniente del estudio longitudinal Niños del Milenio para estudiar en profundidad las expectativas educativas de padres, docentes y estudiantes en contextos urbanos y rurales del país. ...
    • Yo soy...II ciclo. Aulas de 3 años de Educación Inicial 

      Castañeda Reyes, Ysabel; Pérez Rojas, Andrea; Sotelo De La Cruz, Rosario; Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2015)
      La unidad de aprendizaje: “Yo soy...” está orientada, principalmente, al desarrollo de competencias y capacidades que favorecen -en los niños de tres años- la construcción y afirmación de su identidad. A través de las ...
    • Yoduria y concentración de yodo en sal de consumo en escolares peruanos del nivel primario 

      Tarqui-Mamani, Carolina; Alvarez-Dongo, Doris; Fernández-Tinco, Inés (Instituto Nacional de Salud, 2016)
      Objetivos. Determinar la yoduria y concentración de yodo sal de consumo en escolares peruanos del nivel primario. Materiales y métodos. Se realizó un estudio transversal. Se incluyó 8023 escolares del nivel primario, que ...
    • You Are What (and Where) You Eat : Capturing Food Away from Home in Welfare Measures 

      Farfan, Gabriela; Genoni, Maria Eugenia; Vakis, Renos (World Bank, 2015-05)
      Consumption of food away from home is rapidly growing across the developing world. Surprisingly, the majority of household surveys around the world haven not kept up with its pace and still collect limited information on ...
    • You can’t always want what you get: Children's intuitions about ownership and desire 

      Noles, Nicholaus S.; Gelman, Susan A. (Elsevier, 2014)
      Ownership is a central element of human experience. The present experiments were designed to examine the influence of psychological state on ownership judgments. In three experiments, 4-year-olds were asked to make ownership ...
    • Young and female - a double strike? Gender analysis of school-to-work transition surveys in 32 developing countries 

      Elder, Sara; Kring, Sriani (OIT, 2016-01)
      This report addresses the topic of gender equality from the perspective of the youth cohort aged 15‒29. More specifically, it makes use of data from recent ILO school-to-work transition surveys (SWTS) to offer insight into ...
    • Young Children Develop in an Environment of Relationships 

      National Scientific Council on the Developing Child (National Scientific Council on the Developing Child, 2004)
      Healthy development depends on the quality and reliability of a young child’s relationships with the important people in his or her life, both within and outside the family. Even the development of a child’s brain architecture ...
    • Young infants prefer prosocial to antisocial others 

      Hamlin, J. Kiley; Wynn, Karen (Elsevier, 2010)
      The current study replicates and extends the finding (Hamlin, Wynn & Bloom, 2007) that infants prefer individuals who act prosocially toward unrelated third parties over those who act antisocially. Using different stimuli ...
    • Young Lives : Peru Round 2 Survey 

      Escobal, Javier; Ames, Patricia; Cueto, Santiago; Penny, Mary; Flores, Eva (Young Lives, 2008-09)
      Presenta los hallazgos iniciales de la segunda recolección de datos en Perú entre el 2006 y 2007 que muestra indicadores de pobreza infantil.
    • Young Lives Qualitative Research : Round 1 – Peru 

      Ames, Patricia; Rojas, Vanessa; Portugal, Tamia (Young Lives, 2009-07)
      This report presents an initial analysis of some of the qualitative data collected in four of the 20 Young Lives sites in Peru between August and December 2007. Data collection was carried out with both cohorts of Young ...
    • Young Lives School Survey in Peru: Design and Initial Findings 

      Guerrero, Gabriela; León, Juan; Rosales, Elizabeth; Zapata, Mayli; Freire, Silvana; Saldarriaga, Víctor; Cueto, Santiago (Young Lives, 2012)
      This paper presents the methodology and initial findings of the Young Lives School Survey in Peru, aimed at studying inequality in educational opportunities and outcomes of students from the Younger Cohort (born between ...
    • Your Move : The Effect of Chess on Mathematics Test Scores 

      Gumede, Kamilla; Rosholm, Michael (Institute for the Study of Labor, 2015-09)
      We analyze the effect of substituting a weekly mathematics lessons in primary school grades 1-3 with a lesson in mathematics based on chess instruction. We use data from the City of Aarhus in Denmark, combining test score ...
    • Youth Employment Transitions in Latin America 

      Cunningham, Wendy; Salvagno, Javier Bustos (World Bank, 2011)
      Using panel data from labor force surveys in Argentina, Brazil, and Mexico, the paper maps out young people's paths from the classroom to the work place during the 1980s through the early 2000s. By decomposing transition ...