Now showing items 1-20 of 4741

    • Afrodescendientes en Latinoamérica : hacia un marco de inclusión 

      Freire, Germán; Díaz-Bonilla, Carolina; Schwartz Orellana, Steven; Soler López, José; Carbonari, Flavia (Banco Mundial, 2018)
      Al menos uno de cada cuatro latinoamericanos se identifica como afrodescendiente. Constituyen una población enormemente heterogénea y están distribuidos de forma altamente desigual en la región. Muchos de ellos tienen poco ...
    • The Effect of Children's Time in School on Mothers' Labor Supply : Evidence from Mexico's Full-Time Schools Program 

      Padilla-Romo, María; Cabrera-Hernández, Francisco (Haslam College of Business. Deparment of Economics, 2018-09)
      This paper examines the effect of the time children spend in school on female labor supply. In particular, the researchers investigate the degree to which extending the school day by three and a half hours, in elementary ...
    • How is depression related to education? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2018-03)
      People with higher educational attainment are less likely to report depression than those with lower education attainment. Women are more likely to report having depression than men at all levels of educational attainment, ...
    • Learning at the bottom of the pyramid : Science, measurement, and policy in low-income countries 

      Wagner, Daniel A.; Wolf, Sharon; Boruch, Robert F.; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación; Schmelkes, Sylvia; Montoya, Silvia; Crouch, Luis; Kanjee, Anil; Willms, J. Douglas; Vagh, Shaher Banu; Sharma, Dropti; Maddox, Bryan; Dowd, Amy Jo; Pisani, Lauren; Care, Esther; Robertson, Pamela; Ferido, Marlene; Oketch, Moses; Benavot, Aaron; Van Damme, Dirk (UNESCO, 2018)
      In this volume, a diverse group of authors discuss and analyse the scientific tensions in understanding learning among poor and marginalized populations in Low- and Middle-income countries (LMICs). Four broad areas are ...
    • Evaluación del aprendizaje y para el aprendizaje : reinventar la evaluación en el aula 

      Moreno Olivos, Tiburcio (Universidad Autónoma Metropolitana, 2016)
      El capítulo 1 alude a un cambio fundamental en la forma de concebir la evaluación, que implica transitar de la evaluación del aprendizaje hacia la evaluación para el aprendizaje. Es necesario destacar que no se trata sólo ...
    • Improving school financing : The use and usefulness of school grants. Lessons from East Asia and the Pacific 

      Lugaz, Candy; Grauwe, Anton de (UNESCO, 2016)
      In the context of decentralization and school-based management, as well as fee-free education, a growing number of countries are choosing to introduce school grants. Schools that once had little or no say in financial ...
    • La enseñanza para el éxito : políticas docentes en Shanghái y lecciones para América Central 

      Vélez Bustillo, Eduardo; Chi, Jin (Diálogo Interamericano, 2018-05)
      Revisa el sistema educativo de Shanghái, en particular los aspectos relacionados con los docentes como un elemento crítico en el sistema, y se comparan con la situación en América Central para identificar posibles lecciones ...
    • Políticas docentes en América Latina : reporte del Seminario Regional 

      Diálogo Interamericano (Diálogo Interamericano, 2018-06)
      El 28 y 29 de junio de 2018, más de cincuenta expertos en educación se reunieron en San Salvador, El Salvador para discutir el estado actual de las políticas docentes en América Latina. El evento, organizado por el Diálogo ...
    • Taking PISA Seriously : How Accurate are Low Stakes Exams? 

      Akyol, S. Pelin; Krishna, Kala; Wang, Jinwen (National Bureau of Economic Research, 2018-08)
      PISA is seen as the gold standard for evaluating educational outcomes worldwide. Yet, as it is a low-stakes exam, students may not take it seriously resulting in downward biased scores and inaccurate rankings. This paper ...
    • Experiencias e innovaciones para la secundaria rural : realizadas en América Latina en el período 2000-2015 

      Montero, Carmen; Uccelli, Francesca (Tarea Asociación de Publicaciones Educativas, 2017)
      Ofrece un recuento y balance de experiencias e innovaciones educativas realizadas con el propósito de mejorar la cobertura y la calidad de la Educación Secundaria Rural en países latinoamericanos. Se basa en un estudio que ...
    • Drinking water, sanitation and hygiene in schools : global baseline report 2018 

      UNICEF; WHO. World Health Organization (UNESCO, WHO, 2018)
      In 1990 the World Health Organization (WHO) and the United Nations Children’s Fund (UNICEF) established the Joint Monitoring Programme for Water Supply, Sanitation and Hygiene (JMP). Since then, the JMP has been instrumental ...
    • Educación para la ciudadanía mundial en América Latina y el Caribe : hacia un mundo sin muros: educación para la ciudadanía mundial en el ODS 4 – Agenda E2030 

      UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2018)
      La Reunión Regional para América Latina y el Caribe de la Red de Educación para la Ciudadanía Mundial “Hacia un mundo sin muros: educación para la ciudadanía mundial en el ODS 4 – Agenda E2030”, fue organizada por la Oficina ...
    • Skills and Innovation in G20 Countries 

      UNESCO. Instituto de Estadística (UNESCO, 2018-06)
      Inspired by the Government of Argentina’s recognition of innovation as a key source of growth and the G20 commitment to the 2030 sustainable development agenda, the purpose of this paper is two-fold. First, it presents the ...
    • Preparing Teachers for Global Citizenship Education : A Template 

      UNESCO (UNESCO, 2018)
      Global Citizenship Education is important. To understand the reasons why, we only need to look at all the persisting conflicts, social unrests, injustices and cases of inequality and unsustainable uses of resources, as ...
    • Enseñar Ciencias de la Computación : creando oportunidades para los jóvenes de América Latina 

      Jara, Ignacio; Hepp, Pedro (Microsoft Corporation, 2016-08)
      Busca presentar los principales elementos del movimiento a favor de la enseñanza de computación, tanto en sus componentes públicas como privadas, tanto en la educación formal como no-formal, de manera de ofrecer una ...
    • Gamificación en educación : una panorámica sobre el estado de la cuestión 

      Ortiz-Colón, Ana M.; Jordán, Juan; Agredal, Miriam (Universidade de São Paulo. Faculdade de Educação, 2018)
      La sociedad del conocimiento y la tecnología han traído consigo un nuevo mapa en el que los jóvenes sienten inquietudes que la educación no siempre ha sabido satisfacer. Estos nuevos escenarios hacen que los intereses ...
    • Experiencias de gamificación en aulas 

      Eguia, José Luis, ed.; Contreras Espinosa, Ruth S., ed.; Contreras Espinosa, Ruth; Eguia, José Luis; Revuelta Domínguez, Francisco Ignacio; Guerra Antequera, Jorge; Pedrera Rodríguez, María Inmaculada; Legerén Lago, Beatriz; Lugo, Nohemí; Alcántara, Alejandro; Rubio Méndez, María; Paula, Oscar de; Baldeón, Johan; Rodríguez, Inmaculada; Puig, Anna; Lopez-Sanchez, Maite; Morales Moras, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació, 2017)
      Este libro pretende reunir experiencias e ideas de un grupo de profesores y expertos en distintos espacios educativos. Además, tiene como intento, anclar el concepto “gamificación” en el creciente cuerpo de literatura sobre ...
    • Creencias de maestras respecto al juego en educación inicial, trazos para su investigación 

      Durán Chiappe, Sandra Marcela; Pulido González, Jenny Maritza (Universidad Pedagógica Nacional de Colombia, 2018)
      Este artículo de reflexión expone desarrollos investigativos adelantados con maestras de educación inicial sobre las creencias que sobre el juego han construido, como oportunidad para entender los lugares desde los cuales ...
    • Measuring Quality and Characterizing Cuna Mas Home Visits : Validation of the HOVRS-A+2 in Peru and of a Short Checklist for Use At-Scale 

      Araujo, María Caridad; Rubio-Codina, Marta; Dormal, Marta (BID, 2018-08)
      As home visiting programs continue to expand, it is crucial to develop cost-effective methods to monitor their quality that are feasible at-scale. This paper compares two instruments widely used among home visiting services ...
    • How is participation in sports related to students’ performance and well-being? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2018-07)
      Sports play a vital role in students’ life. Playing sports on a regular basis can reduce the risks of obesity, anxiety disorders, low self-esteem and bullying among adolescents, and it can help them live a more active and ...